Overbevisende størrelse og ytelse
- Ekstremt høy ryddekapasitet,
10 000 - 12 000 tonn/t - Spesial bygget chassis
- Førerhus plassert foran utkast - best mulig utsikt for sjåføren
- Perfekt mobilitet
- Driftssikker
Øveraasens Snow How har gjort de selvgående snøfreserene utmerket til rydding på flyplasser.
De tilfredsstiller kravene til høy ryddekapasitet og lang kasteevne.
For å holde følge med snøryddingskonvoien er det viktig at snøfreseren er i stand til å holde samme arbeidshastighet og samme rydderesultat som sope- og blåsemaskinene foran i ryddetoget for å få gjort jobben i tide.
Det spesielle med disse snøfreserne er at førerhuset er plassert foran utkasttuten for optimal sikt under arbeidet.
TV 1520
TV 1520 er utstyrt med en motor med 1520 hk og har en ryddekapasitet på ca 10 000 tonn snø i timen.
Dieselmotoren sikrer nok kraft til både fremdriftskapasiteten og snøryddingskapasiteten til maskinene under arbeid.
TV 2200
TV 2200 er per i dag verdens største selvgående snøfreser.
Maskinen har to motorer med tilsammen mer enn 2200 hk, som sikrer kraft til både fremdriftskapasiteten og snøryddingskapasiteten til maskinen under arbeid.
TV 2200 har en ryddekapasitet på mer enn 12 000 tonn snø i timen.
Bredde | 3 400 mm |
Høyde | 4 420 mm |
Lengde | 11 580 mm |
Vekt | 36 800 kg |
Transporthastighet (maks.) | 55 km/t |
Arbeidshastighet | 10 – 40 km/t |
Kapasitet | 10 000 tonn/t |
Maksimal kastelengde | 45–50 m |
Motortype | MTU 16V 2000 S9 2R |
Motoreffekt | 1 520 hp / 1 120 kW |
Elektrisk system | 2x12V Batterier, 225 Ah |
Hydraulikktank, volum | 650 l |
Dieseltank, volum | 2 500 l |
Bredde | 3 400 mm |
Høyde | 4 370 mm |
Lengde | 11 450 mm |
Vekt | 39 800 kg |
Transporthastighet (maks.) | 55 km/t |
Arbeidshastighet | 10 – 40 km/t |
Kapasitet | 12 000 tonn/t |
Maksimal kastelengde | 45–50 m |
Fremdriftsmotor | Mercedes Benz OM 502 LA |
Motortype | MTU 16V 2000 S9 2R |
Motoreffekt, totalt | 2 200 hk / 1 600 kW |
Elektrisk system | 2x12V Batterier, 225 Ah |
Hydraulikktank, volum | 650 l |
Dieseltank, volum | 2 500 l |